N |
წელი |
სათაური / დასახელება |
ავტორი / შემდგენელი |
გამოცემა / ადგილმდებარეობა |
წყარო |
1 |
|
საარქივო მასალა |
საოჯახო არქივი |
საოჯახო არქივი |
1 |
2 |
|
საარქივო მასალა |
არქივი |
თბილისის ვ. სარაჯიშვილის სახ. სახელმწიფო კონსერვატორიის არქივი, ბიბლიოთეკა |
2 |
3 |
|
საარქივო მასალა |
არქივი |
საქართველოს ეროვნული ბიბლიოთეკა, არქივი; საიტი: ივერიელი |
3 |
4 |
1956 |
სსრ საქართველოს კომპოზიტორები (მოკლე ბიოგრ. ცნობები) ნათელა სვანიძე |
გრიგოლ ჩხიკვაძე |
გამ. „ხელოვნება“, თბილისი 1956 |
4 |
5 |
1984 |
ნათელა სვანიძე |
შემდგ.: ლ. კაკულია, ს. ჭყონია (Л. Какулия, С. Чкония) |
საქართველოს კომპოზიტორები და მუსიკისმცოდნეები, თბილისი, „ხელოვნება“ 1984 (Композиторы и музыковеды Грузии, Тбилиси, «Хеловнеба», 1984) |
5 |
6 |
2015 |
სვანიძე ნათელა დამიანეს ასული |
შემდგ. და რედაქტ.: რუსუდან ქუთათელაძე, მზია ჯაფარიძე |
ქართული მუსიკის ენციკლოპედიური ლექსიკონი, თბილისი, 2015, გვ. 429-430 |
6 |
7 |
2010 |
ნათელა სვანიძე |
გულბათ ტორაძე |
წიგნი: „მუსიკის სამყაროში“, კომპოზიტორები, მუსიკისმცოდნეეები, შემსრულებლები. მოგონებები. გამ. „მუსიკალური ფონდი“, თბილისი, 2010, გვ.197-199 |
7 |
8 |
1965 |
სტუმრად საქართველოს კომპოზიტორთა კავშირში |
ჟურნალის რედაქცია |
ჟ. „საბჭოთა ხელოვნება“: საქართველოს სსრ კულტურის სამინისტროს ორგანო. 1965, N5, გვ. 15 |
8 |
9 |
1972 |
«Смотр в Тбилиси» |
Саква К. |
ж. «СМ», 1972, Nº7; |
9 |
10 |
1975 |
Грани творчества |
Гулбат Торадзе |
«Заря Востока», 30, III, 1975 |
10 |
11 |
1975 |
«Песнь песней художнику» |
Красовская Ю. |
«Заря Востока», 15, V, 1975 |
11 |
12 |
1994 |
Svanidze, Natela Damianovna |
Olga Manulkina . Editors: Sadie J. A., Samuel R. |
The Norton/Grove dictionary of women composers. Norton & Company, Norton, New York 1995. |
12 |
13 |
1999 |
ბარტოკის როლი 60-80-იანი წლების ქართული ინსტრუმენტული მუსიკის განვითარებაში |
ნინო ხატიაშვილი |
ხელოვნ. კანდიდატის სამეცნ. ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაცია. თბილისი, 1999, გვ. 84-87 |
14 |
14 |
1999 |
ნათელა სვანიძე |
რედ. თ. მამულაშვილი |
წიგნში: ვინ ვინაა საქართველოში 1998 - 1999: ქართული ბიოგრაფიული ცნობარი. გამ. „ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი“, თბილისი 1999, გვ. 297; |
14 |
15 |
2001 |
Svanidze, Natela |
Leah Dolidze |
Grove Music Online https://www.oxfordmusiconline.com/grovemusic/display/10.1093/gmo/9781561592630.001.0001/omo-9781561592630-e-0000043453 |
15 |
16 |
2003 |
ნათელა სვანიძის შემოქმედების სტილის საკითხები |
მარიკა ნადარეიშვილი |
წიგნში: „მუსიკისმცოდნეობის საკითხები“, თბილისის სახ. კონსერვატორიის სამეცნიერო შრომათა კრებული. თბილისი, 2003, გვ. 36-49 |
16 |
17 |
2004 |
კანტატა და ორატორია |
მანანა ხვთისიაშვილი |
წიგნში: XX საუკუნის 60-90-იანი წლების ქართული მუსიკის ისტორიის ნარკვევები, თბილისის სახ. კონსერვატორიის სამეცნიერო შრომათა კრებული. თბილისი, 2004, გვ. 213-217 |
17 |
18 |
2004 |
„დავწერე ის, რაც არ შეიძლებოდა არ დაწერილიყო“ |
მარიკა ნადარეიშვილი |
ჟ. „მუსიკა“, 2004, N 5, gv??? |
18 |
19 |
2008 |
მუსიკალური ფორმისა და საკომპოზიციო ტექნიკის ზოგიერთი თავისებურება ნათელა სვანიძის I სიმფონიაში. თბილისი: 2008. |
თამარ მიქაძე |
საბაკალავრო ნაშრომი (ხელმძღვ. მ. ნადარეიშვილი). თბილისის სახ. კონსერვატორია, თბილისი. |
19 |
20 |
2008 |
შემოქმედებითი იუბილე |
თამარ მიქაძე |
ჟ. „მუსიკალური საქართველო“, N 1 (21), გვ.34-37. |
20 |
21 |
2011 |
ეროვნული მუსიკალური ცენტრი და ფესტივალი „კონტრაპუნქტი“ |
ნატო მოისწრაფიშვილი |
ჟ. „მუსიკა“, 2011, N 2, გვ.13-24 |
21 |
22 |
2012 |
სიმფონიის ჟანრული მოდელის გარდასახვა XX საუკუნის მუსიკაში |
ქეთევან ჭიტაძე |
ხელოვნ. დოქტორის აკად. ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაცია. თბილისი, 2012 |
22 |
23 |
2012 |
სიმფონიის ჟანრული მოდელის გარდასახვა XX საუკუნის მუსიკაში |
ქეთევან ჭიტაძე |
ხელოვნებათმცოდნ.დოქტორის აკად. ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილის დისერტაციის ავტორეფერატი. თბილისი, 2012 |
23 |
24 |
2014 |
ფიროსმანი და მუსიკა |
მარინა ქავთარაძე |
George Chubinashvili National Research Centre for Georgian Art History and Heritage Preservation |
24 |
25 |
2015 |
Musical identity in new Georgian Music: Natela Svanidze – Eka Chabashvili |
Marika Nadareishvili |
GESJ: Musicology and Cultural Science 2015, N.2(12), pp.46-51 |
25 |
26 |
2016 |
პოლიფონია ქართველ კომპოზიტორთა შემოქმედებაში |
დ. არუთინოვი-ჯინჭარაძე, მ. ტაბლიაშვილი |
გამ. თბილისის სახ. კონსერვატორია, თბილისი 2016, გვ.113-117 |
26 |
27 |
2018 |
„დავწერე ის, რაც არ შეიძლებოდა არ დაწერილიყო …“ . შესავალი სიტყვა სანოტო გამოცემისთვის: ნათელა სვანიძე. საფორტეპიანო ნაწარმოებები. |
მარიკა ნადარეიშვილი |
გამ. PWN, ვარშავა 2018, 54 გვ. |
27 |
28 |
2020 |
Georgian Unofficial Music as a Fact of Musical Resistance |
Nana Sharikadze |
“Lietuvos muzikologija”, 2020, b.21, pp.44-53 |
28 |
29 |
2020 |
წინასიტყვაობა ონლაინ გამოცემისთვის: ნათელა სვანიძე. მუსიკალურ-თეორიული საგნების ციკლის საგანთაშორისო სწავლების ცდა თეატრალური ინსტიტუტის მუსიკალური დისციპლინების კათედრაზე |
მაკა ვირსალაძე |
„თანამედროვე პროფესიული მუსიკალური ხელოვნების განვითარების ცენტრი”, 2020 |
29 |
30 |
2020 |
სვანიძე ნათელა დამიანეს ასული |
შემდგ. ანზორ თამარაშვილი |
წიგნში: მუსიკის ენციკლოპედიური ლექსიკონი. თბილისი, 2020, გვ.289 |
30 |
31 |
2021 |
Modern Composition Techniques in the Works of Georgian Women Composers |
Marika Nadareishvili |
წიგნში: Music – the Cultural Bridge. Essence, Contexts, References. Wroclaw, 2021, pp.211-224 |
31 |
32 |
2022 |
ჯაზისა და აკადემიური მუსიკის ინტეგრაციის პროცესები XX-XXI საუკუნეში (ქართული მუსიკალური კულტურის მაგალითზე) |
თამარ მიქაძე |
სადისერტაციო ნაშრომი (ხელმძღვანელები: ი. ებრალიძე, მ. ქავთარაძე). ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, თბილისი, 2022, 275 გვ. |
32 |
33 |
2023 |
An Introduction to Georgian Art Music: Sense-Making through Music |
Nana Sharikadze |
გამ. Cambridge scholars publishing, Newcastle upon Tyne 2023, 176 pages |
33 |
34 |
2023 |
ელექტროაკუსტიკური მუსიკის საწყისები მიხეილ შუღლიაშვილის ნაწარმოებებში „ინვერსია“ და „მულტიპლიკაცია“ |
ნია ბარაბაძე |
ქესჟ: მუსიკისმცოდნეობა და კულტუროლოგია, 2023, N.2(28), გვ.70-85 |
34 |
35 |
35 |
ელექტრონული მუსიკის ქალი მისიონერები საქართველოში / ჟურნალში: საქართველოს ქალი. |
რეზი ხუნწელია |
ჟ. „საქართველოს ქალი“. ბიზნესისა და ტექნოლოგიის უნივერსიტეტი. თბილისი, 2023. გვ. 98-107 |
35 |
36 |
2024 |
Throwing off the Russian Lenses from Soviet Music: The Colonization and Decolonization of Georgian and Ukrainian Music |
Nana Sharikadze, Maia Sigua, Peter J. Schmelz |
Journal of the American Musicological Society. 2024, 77 (2), pp. 389–445. |
36 |
37 |
|
ნათელა სვანიძე (ქართ.) |
ვიკიპედია |
https://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%9C%E1%83%90%E1%83%97%E1%83%94%E1%83%9A%E1%83%90_%E1%83%A1%E1%83%95%E1%83%90%E1%83%9C%E1%83%98%E1%83%AB%E1%83%94 |
37 |
38 |
|
Natela Svanidze. (ინგლ.) |
Wikipedia |
https://en.wikipedia.org/wiki/Natela_Svanidze |
38 |
39 |
|
Natela Swanidse (გერმ.) |
Wikipedia |
https://de.wikipedia.org/wiki/Natela_Swanidse |
39 |
40 |
|
ბიოგრაფიული ლექსიკონი - ნათელა სვანიძე |
საქ. პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკა |
http://www.nplg.gov.ge/bios/ka/00002976/ |
40 |
41 |
|
ნათელა სვანიძე |
საიტის სარედაქციო ჯგუფი |
https://www.georgianclassic.ge/composer/svanidze-natela/ |
41 |
42 |
|
ნათელა სვანიძე და მუსიკა, რომელიც არ შეიძლებოდა არ დაწერილიყო |
რეზი ხუნწელია |
https://www.helloblog.ge/story/natela-svanidze |
42 |
43 |
|
Сванидзе, Натела Дамиановна |
Большая биографическая энциклопедия |
https://rus-big-biography-enc.slovaronline.com/119178-%D0%A1%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B4%D0%B7%D0%B5,%20%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B0%20%D0%94%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 |
43 |
44 |
|
Natela Svanidze |
soundohm.com |
https://www.soundohm.com/product/natela-12 |
44 |
45 |
|
Beyond The Dancefloor: A Brief History of Electronic Music in Tbilisi. |
Jan Chudozilov |
https://theatticmag.com/reports/2410/beyond-the-dancefloor:-a-brief-history-of-electronic-music-in-tbilisi.html |
45 |
46 |
|
Natela Svanidze |
Unearthing the Music |
https://database.unearthingthemusic.eu/Natela_Svanidze |
46 |